روسیه فقط به یک شرکت لبنی ایران اجازه صادرات داد/صادرات ۲۱۰ میلیون دلار شیرینی در ۵ ماه

۲۴ شهریور ۱۳۹۵

به گزارش خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم، امروز ۳ نمایشگاه بین‌المللی صنایع لبنی، شیرینی و شکلات و نوشیدنی‌های چای و قهوه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و با حضور معاونین وزیر صنعت و رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

مسعود خوانساری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع لبنی با ابراز خرسندی از صنایع غذا اظهار کرد: با توجه به تولیدات رقابتی بخش صنایع غذایی کشور امکان حضور آنها در بازارهای جهانی فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: میزان بهره‌وری در بخش صنایع غذایی کشور در مقایسه با سایر بخشها بالاتر است و آنها توانسته‌اند از تجربیات سایر کشورها  استفاده کنند که این امر الگویی برای سایر صنایع غذایی به حساب می‌آید.

خوانساری افزود: به دلیل تحریمها در سالهای گذشته نتوانسته‌ایم به برخی کشورها صادرات داشته باشیم اما در شرایط جدید امیدواریم صادرات صنایع غذایی ایران به کشورهای دورتر انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: محصولات غذایی ما برای کشورهای اطراف ایران شناخته شده هستند اما ما امیدوار به توسعه صادرات خود به کشورهای دورتر در شرایط پس از اجرای برجام هستیم.

خوانساری در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه چند شرکت غذایی ایران امکان صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر را دارا هستند، گفت: صنایع لبنی و شیرینی و شکلات ایران پیشرفت خوبی در مقایسه با سایر صنایع کشور دارند و صادرات نیز انجام می‌دهند.

وی افزود: اطلاعی از  تعداد دقیق شرکتهای حاضر در بازار روسیه ندارم اما براساس شواهد امر تا به امروز یک شرکت براساس زیرساختهای مورد نظر روسها مجوز صادرات از این کشور را دریافت کرده است.

* پیش‌بینی صادرات ۶۰۰ میلیون دلار شیرینی و شکلات در سال جاری

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاهها اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی ۶۰۰ میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات انجام شده که در ۵ ماهه ابتدای سال ۲۱۰ میلیون دلار آن عملی شده است.